Ile kosztuje SEO? Czy warto zlecić je fachowcom?
Ile kosztuje SEO? Czy warto je robić? Czy pozycjonowanie stron internetowych jest drogie? Czy koszt pozycjonowania stron internetowych różni się od profilu strony? Czy możliwe jest tanie pozycjonowanie strony www?
Pozycjonowanie stron internetowych, czyli czym jest SEO
SEO to akronim oznaczający optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces wpływania na widoczność Twojej strony internetowej lub stron sklepu internetowego na liście wyników wyszukiwania Google (SERP). Proces ten odbywa się poprzez poprawę treści, umieszczanych na stronie, optymalizacji technicznej, a także zdobywania linków zewnętrznych, kierujących do Twojej strony. W dużym skrócie możemy powiedzieć, że tak działa SEO:
- Właściciel witryny musi upewnić się, że witryna ma dobrą gęstość słów kluczowych i trafność tematyczną.
- Właściciel serwisu powinien posiadać linki kierujące do serwisu z innych serwisów o podobnej tematyce.
- Witryna powinna być łatwa w nawigacji i szybko się ładować.
- Witryna powinna być regularnie aktualizowana.
Nie jest to szczegółowy plan działania, ale kluczowe założenia, które mają poprawić widoczność strony. Możesz sobie natomiast zadawać pytanie, czy warto to robić. Czy warto poświęcać czas i pieniądze, na działania SEO, skoro Twoja konkurencja może robić to samo i pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania SERP, nigdy nie będzie stabilna.
Pozycjonowanie stron — czy warto to robić?
To prawda, że każda firma obecna w Internecie stara się uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego nie zawsze jest to warte czasu i pieniędzy. Poza tym Google często aktualizuje swoje algorytmy, aby utrudnić firmom wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ Google chce dostarczać użytkownikom najtrafniejsze informacje, czyli dokładne odpowiedzi na ich zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Oznacza to, że jeśli jesteś firmą, która nie oferuje tego, czego szuka użytkownik, Twoja pozycja w rankingu będzie niższa. Oczywiście, możesz uważać, że to właśnie Twoja firma oferuje najlepszą odpowiedź na to, czego użytkownik sieci poszukuje, ale algorytmy Google może mieć inne zdanie. Celem działań SEO, jest przekonanie tych algorytmów, że to Ty masz rację. Czy warto to robić? Zdecydowanie tak!
Chociaż poszczególne działania procesu optymalizacji Twojej strony mogą wydawać się żmudne, czasochłonne, energochłonne i kosztowne, to wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, gwarantują Ci wysoki ruch na Twojej stronie internetowej, a co za tym idzie większą liczbę potencjalnych klientów i wyższe zyski. A jeśli nie chcesz robić tego sam, warto powierzyć te działania specjalistom. Tym bardziej że w porównaniu do płatnych reklam w Internecie, działania SEO są o wiele tańsze i przynoszą długotrwałe efekty, podczas gdy reklama przyciąga Twoich klientów tylko przez określony czas. Zatem ile kosztuje SEO?
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który może zająć dużo czasu i wysiłku. Składa się z wielu różnych aspektów, takich jak:
- tworzenie i aktualizowanie treści na stronie, tak aby były przyjazne dla czytelnika i Google;
- optymalizacja techniczna strony internetowej;
- budowanie linków;
- marketing w mediach społecznościowych;
- marketing treści (content marketing).
Zakres działań, ich intensywność i częstotliwość są zatem podstawowymi czynnikami, jakie wpływają na cenę optymalizacji strony. Poza tym koszt usługi SEO dla firm różni się w zależności tego, jak działa konkretna agencja SEO, której powierzysz te działania. Niektóre agencje oferują stałe stawki za swoje usługi, abonamenty za określony zakres działań, pakiety usług, a jeszcze inne pobierają opłaty za godzinę, projekt lub efekty.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego
Często osoby, które zastanawiają się nad ceną działań SEO, zadają sobie pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, zawierającej jedynie ogólną prezentację oferty firmy, a ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. Cóż, nie ma to większej różnicy. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że sklepy internetowe są zwykle dużo bardziej rozbudowane, mają większą ilość elementów, które wymagają optymalizacji, dlatego wymagają z reguły stałego procesu SEO, przez co koszt takich działań jest wyższy.
Cennik pozycjonowania stron internetowych
Czy jest jakiś stały cennik? Nie ma, ale możemy wskazać Ci średni koszt, a raczej zakres cenowy takich usług. Jak każdy dłuższy proces, tak i SEO wymaga audytu, dobry audyt SEO to zwykle koszt kilkuset złotych. Opracowanie strategii na podstawie audytu to kolejne kilkaset złotych, działania zmierzające do optymalizacji zaczynają się od kilkuset złotych miesięcznie. Pamiętaj jednak, że bez dobrego przeprowadzenia audytu i opracowania strategii, w ogóle nie warto brać się za pozycjonowanie. Jeśli zatem chcesz prowadzić takie działania i zależy Ci na wysokich pozycjach, powierz to fachowcom. A jeśli interesuje Cię pozycjonowanie lokalne, to sprawdź agencję, która oferuje usługi pozycjonowania Poznań, pozycjonowanie strony SEO Gorzów i inne.
|
|