Jak stworzyć webinar online?

Data publikacji: 2020.07.14

Jak stworzyć webinar online?

W ostatnich czasach webinary zaczynają być bardzo popularną formą promocji produktów, usług czy po prostu marki. W poniższym artykule, postaram się omówić wszystkie aspekty tworzenia webinaru online.


Co to jest webinar online?

Webinar to seminarium, prezentacja lub po prostu spotkanie internetowe, odbywające się w sieci.

Ze względu na obostrzenia związane z koronawirusem, bardzo wiele film przeszło na pracę zdalną, w związku z czym, zapotrzebowanie na spotkania prowadzone online bardzo wzrosło począwszy od pierwszej połowy 2020 roku.

Co jest potrzebne do zorganizowania webinaru?

Biorąc pod uwagę techniczne aspekty organizacji webinaru, będzie potrzebny Ci komputer z dostępem do Internetu, dobry mikrofon, kamera internetowa, platforma do prowadzenia webinaru i dobry plan prowadzenia spotkania.

Jaką platformę do webinaru wybrać?

Jeżeli chodzi o wybór platformy do prowadzenia spotkania online, na rynku mamy kilka bardzo ciekawych opcji. Platformy różnią się od siebie możliwościami oraz ceną.

Jedna z platform jest bardzo popularna w Polsce, głównie z powodu dostępności polskiej wersji językowej (chodzi o narzędzie ClickMeeting).

Jednak dla osób które znają język angielski jest kilka lepszych (przynajmniej cenowo) opcji do wyboru.

Głównym liderem na rynku jest platforma WebinarJam.

WebinarJam oferuje świetne funkcjonalności np. czat na żywo, możliwość przeprowadzenia ankiet (na żywo, w trakcie trwania spotkania), nagrywanie spotkań, odtwarzanie webinarów na żądanie, bardzo dobrze konwertujące strony zapisu na spotkanie + strony z podziękowaniem, obsługę emaila (np. w celu wysyłania przypomnień o spotkaniu), integrację z wieloma aplikacjami i wiele innych opcji.

Pełen opis platformy do webinarów WebinarJam znajdziesz na https://sprytne.net/webinar/

Jak przyciągnąć uczestników na spotkanie online?

Wszystko zależy od branży w której działasz, ale każda branża ma potencjał do stworzenia webinaru, zawsze znajdą się użytkownicy, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej na interesujący ich temat.

Tylko gdzie znaleźć taką widownię?

Dobrym pomysłem jest zapisanie się do grup tematycznych np. na Facebooku lub rejestracja na dedykowanych danej dziedzinie forach internetowych.

Na Facebooku można również wykupić płatne reklamy skierowane do konkretnych użytkowników, którzy są np. w odpowiednim przedziale wiekowym, interesują się konkretnymi tematami itp.

Możliwości jest mnóstwo - niestety płatna reklama nie jest tania i dobrze jest oszacować (przynajmniej wstępnie) jej koszt na jednego uczestnika webinaru.

Jak powinien wyglądać webinar?

To jak ma wyglądać webinar zależy od celu jaki chcesz osiągnąć. W tym wypadku zakładam, że celem ma być sprzedaż produktu lub usługi.

Najlepiej konwertujące webinary tego typu, w większości zaczynają się od historii związanej z prowadzącym i tematem spotkania.

Dalej następuje rozwiązanie problemu, który jest tematem webinaru, a pod koniec jest przejście do sprzedaży produktu lub usługi.

Niektóre platformy do webinarów mają nawet funkcję koszyka zakupów, tak, aby usprawnić sprzedażową stronę spotkania online.

Webinary automatyczne

Poza możliwością prowadzenia spotkań na żywo, platformy do tworzenia webinarów, oferują narzędzia umożliwiające odtwarzanie nieskończoną ilość razy, raz przeprowadzonego webinaru.

Uczestnicy mają możliwość zapisania się na taki webinar, nie wiedząc nawet, że nie odbywa się on na żywo, tylko jest to odtwarzanie nagrania wcześniej przeprowadzonego spotkania.

Wrażenie z automatycznego webinaru niczym nie różnią się w odbiorze od webinaru na żywo, więc można stosować dokładnie te same techniki sprzedaży co przy spotkaniu live i przy okazji oszczędzić mnóstwo czasu, który można przeznaczyć na rozwój firmy.

  Start    Artykuły    Lista    Kategorie