Kurs copywritingu – czego nauczymy się na szkoleniach z copywritingu?

W słowach drzemie ogromna moc. Jest ona wykorzystywana w wielu dziedzinach życia – w tym w świecie marketingu i reklamy. Dziś umiejętność pisania angażujących tekstów jest w cenie bardziej niż kiedykolwiek. Masz wrażenie, że nasz „lekkie pióro” i chcesz na nim zacząć zarabiać? Pomocny na początek może być kurs copywritingu. Zobacz, czego się na nim nauczysz.


Czy kurs copywritingu jest w ogóle potrzebny?

Copywriting to pojęcie trudne do przełożenia na język polski. Można jednak powiedzieć, że jest to pisanie tekstów funkcjonalnych, najczęściej o charakterze perswazyjnym i nakierowanych na sprzedaż. Ich celem jest zaangażowanie odbiorcy w kontakt z marką i wsparcie jego drogi przez lejek marketingowy, aż do momentu, w którym dokona zakupu. Jak zatem widać, przed autorem takich treści stoi bardzo duże wyzwanie. Dlatego sama umiejętność pisania – np. opowiadań czy innych tekstów literackich – może nie wystarczyć. Potrzebne są też inne kompetencje. Można je zacząć zdobywać, zapisując się na kurs copywritingu. Kursy copywritingu znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/copywriting.

Jakie zagadnienia obejmuje kurs copywritingu?

Kursy copywritingu są najczęściej prowadzone w oparciu o autorskie programy opracowane przez szkoleniowców, zazwyczaj doświadczonych twórców tekstów. Dlatego każdy z nich może mieć nieco inny przebieg. Niemniej jednak, można wskazać zagadnienia, które są poruszane na takich zajęciach z dużą częstotliwością. Są to m.in. tematy takie jak:

  • budowanie perswazyjności przekazu,
  • dopasowywanie charakteru i stylu tekstów do oczekiwań odbiorcy,
  • poprawność językowa i stylistyczna,
  • użytkowe formy tekstów stosowane w internecie,
  • zasady SEO copywritingu (a więc dostosowywania tekstów do wymogów związanych z pozycjonowaniem).

Dobry kurs copywritingu jest też połączony z zajęciami praktycznymi – polegającymi na przygotowaniu określonych tekstów pod okiem mentora. Podczas takich zajęć można krok po kroku zrozumieć specyfikę content marketingu i zasady tworzenia treści, które sprzedają.

Takie umiejętności przydają się zarówno osobom, które chcą się zawodowo skoncentrować na copywritingu, jak również marketingowcom, sprzedawcom czy social media managerom. Warto więc przyjrzeć się ofercie szkoleniowej w tym zakresie.

Gdzie szukać kursów?

Kursy online oraz kursy stacjonarne znajdziemy w internetowej bazie kursów, na przykład na https://eventis.pl/kursy czy też https://szkolenia-news.pl/kategoria/kursy/. Zadaniem bazy kursów jest zebrać jak najwięcej ofert kursów od różnych organizatorów i autorów w jednym miejscu, w postaci katalogu kursów na stronie internetowej. Pozwala to znacznie łatwiej odnaleźć kurs na dany temat i porównać jego program z programem innych kursów, aby upewnić się, że wybieramy ofertę najlepiej dopasowaną do naszych potrzeb. Rolą bazy kursów jest również dostarczenie informacji o cenach kursów oraz umożliwienie łatwego zarejestrowania się na dany kurs czy warsztaty.

Warto również zastanowić się jaki kurs będzie dla nas lepszy – do wyboru mamy kursy online oraz kursy stacjonarne. Zaletą kursów online jest duża dostępność, możliwość realizowania kursy w dogodnym dla nas czasie czy tempie, a także często niższa cena tego typu kursu. Kursy stacjonarne dają natomiast możliwość bezpośredniego kontaktu z trenerem czy wykładowcą, co umożliwia zadawanie pytań i osiągnięcie wysokiej efektywności nauczania. Dołączenie do grupy szkoleniowej sprawia też, że nie jesteśmy zdani na własną sumienność i automotywację, co często okazuje się istotną przeszkodą w ukończeniu kursu i uzyskaniu certyfikatu potwierdzającego zdobytą wiedzę i praktyczne umiejętności.


Inne artykuły
polecane uslugi niemieckojezycznego copywritera
czym sa uslugi przepisywania tekstow
jak przygotowac skuteczny baner reklamowy
krowki reklamowe

Testy
TEST
Muzyka - test z języka angielskiego
TEST
Architektura i budownictwo - test nr 10
TEST
Test o drzewach i krzewach
TEST
Rasy koni - wielki test znajomości ras konia.