Egzamin do policji Test cz.3


Pytania z egzaminu do policji

1. Zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie jest:

  1. Urząd Wojewódzki
  2. Burmistrz
  3. Wojewoda
  4. Starosta

2. W przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej władze Polski są zobowiązane podać to do wiadomością

  1. Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia przez Prezesa Rady Ministrów, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
  2. Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wójta, przez rozplakatowanie w miejscach widocznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
  3. Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
  4. Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego ministra, przez rozplakatowanie w miejscach widocznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze

3. Organ administracji publicznej powinien działać w sprawie:

  1. Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najsilniejszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione natychmiastowo
  2. Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
  3. Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najsilniejszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
  4. Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które wymagają zbierania dowodów , powinny być załatwione w określonym czasie z przypisanej ustawy

4. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się:

  1. 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
  2. 1) postępowania w sprawach cywilno prawnych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw służb mundurowych oraz ratunkowych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
  3. 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw służb mundurowych oraz ratunkowych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
  4. 1) postępowania w sprawach cywilno prawnych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej

5. Policja składa się z następujących rodzajów służba

  1. Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie monitorującym, logistycznym i technicznym
  2. Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie monitorującym, logistycznym i mechanicznym
  3. Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym
  4. Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i mechanicznym

6. Zaświadczenie powinno być wydane:

  1. Niezwłocznie nie później niż w terminie 21 dni
  2. Niezwłocznie nie później niż w terminie 30 dni
  3. Niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni
  4. Niezwłocznie nie później niż w terminie 7 dni

7. Od decyzji administracyjnej wydanej przez organ administracji publicznej w pierwszej instancji przysługuje:

  1. Skarga do wyższej instancji
  2. Powiadomienie do wyższej instancji
  3. Zażalenie do wyższej instancji
  4. Odwołanie do wyższej instancji

8. Projekt strategii bezpieczeństwa narodowego opracowuje:

  1. Marszałek Sejmu
  2. Prezes Rady Ministrów
  3. Rada Ministrów
  4. Sejm

9. Organy porządku i bezpieczeństwa publicznego w celu przywrócenia porządku publicznego mogą wkroczyć na teren szkoły wyższej bez wezwania przez rektora w czasie:

  1. Stanu Podwyższonego Ryzyka
  2. Stanu Klęski Żywiołowej
  3. Stanu Nadzwyczajnego
  4. Stanu Wyjątkowego

10. W postępowaniu administracyjnym organ administracji publicznej:

  1. Działają na podstawie kodeksu prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
  2. Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada trzyinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
  3. Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes państwowy i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
  4. Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych

Number of questions: 112

Link to this test:



Dobre Firmy w InternecieFree advertisingStrefa humoru