1. Zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie jest:
- Urząd Wojewódzki
- Burmistrz
- Wojewoda
- Starosta
2. W przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej władze Polski są zobowiązane podać to do wiadomością
- Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia przez Prezesa Rady Ministrów, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
- Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wójta, przez rozplakatowanie w miejscach widocznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
- Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
- Publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego ministra, przez rozplakatowanie w miejscach widocznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
3. Organ administracji publicznej powinien działać w sprawie:
- Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najsilniejszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione natychmiastowo
- Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
- Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najsilniejszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie
- Wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które wymagają zbierania dowodów , powinny być załatwione w określonym czasie z przypisanej ustawy
4. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się:
- 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
- 1) postępowania w sprawach cywilno prawnych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw służb mundurowych oraz ratunkowych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
- 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw służb mundurowych oraz ratunkowych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
- 1) postępowania w sprawach cywilno prawnych, 2) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 3) postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej
5. Policja składa się z następujących rodzajów służba
- Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie monitorującym, logistycznym i technicznym
- Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie monitorującym, logistycznym i mechanicznym
- Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym
- Kryminalnej, prewencyjnej oraz wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i mechanicznym
6. Zaświadczenie powinno być wydane:
- Niezwłocznie nie później niż w terminie 21 dni
- Niezwłocznie nie później niż w terminie 30 dni
- Niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni
- Niezwłocznie nie później niż w terminie 7 dni
7. Od decyzji administracyjnej wydanej przez organ administracji publicznej w pierwszej instancji przysługuje:
- Skarga do wyższej instancji
- Powiadomienie do wyższej instancji
- Zażalenie do wyższej instancji
- Odwołanie do wyższej instancji
8. Projekt strategii bezpieczeństwa narodowego opracowuje:
- Marszałek Sejmu
- Prezes Rady Ministrów
- Rada Ministrów
- Sejm
9. Organy porządku i bezpieczeństwa publicznego w celu przywrócenia porządku publicznego mogą wkroczyć na teren szkoły wyższej bez wezwania przez rektora w czasie:
- Stanu Podwyższonego Ryzyka
- Stanu Klęski Żywiołowej
- Stanu Nadzwyczajnego
- Stanu Wyjątkowego
10. W postępowaniu administracyjnym organ administracji publicznej:
- Działają na podstawie kodeksu prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
- Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada trzyinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
- Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes państwowy i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
- Działają na podstawie przepisów prawa, stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego, wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli. zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych
Number of questions: 112
|