Fotografia produktowa to skuteczna forma reklamy
Fotografia produktowa to dziedzina fotografii, która skupia się na tworzeniu jak najlepszych zdjęć produktów przeznaczonych głównie do sprzedaży. Fotografię produktową wybierają sklepy internetowe, sprzedawcy na portalach aukcyjnych a także wydawcy katalogów.
Czym wyróżnia się fotografia produktowa?
Fotografia produktów nie jest dziedziną ściśle artystyczną. Tutaj liczy się przede wszystkim zgodny z rzeczywistością sposób prezentacji przedmiotów. Głównym celem zdjęć produktów jest przekazanie wiarygodnych informacji kupującemu. Klient kupując przez internet opiera się wyłącznie na zdjęciach oraz opisie oferty. To właśnie dlatego muszą być one jak najprecyzyjniejsze aby uniknąć rozczarowania.
Kto skorzysta na fotografii produktowej?
Przede wszystkim wszelkiego rodzaju firmy, które sprzedają fizyczne przedmioty. W dobie internetu prezentacja produktu za pomocą zdjęć jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Klienci mają możliwość porównania ofert u prawie każdego sprzedawcy. To właśnie dlatego warto mieć najlepszej jakości zdjęcia produktowe, które wyróżnią nas na tle konkurencji. Wykazano, że kupujący chętniej wybierają oferty z lepszej jakości fotografiami a także te które mają więcej zdjęć przedmiotu. Sklepy internetowe, które kierują się tą zasadą wzbudzają większe zaufanie wśród swoich klientów.
Zdjęcia przedmiotów na białym tle? Nie zawsze!
Fotografia produktowa może kojarzyć się ze zdjęciami przedmiotów na białym tle. Packshot, bo tak określamy tego typu obrazy to zdecydowanie najpopularniejszy sposób prezentacji oferty w internecie. Wynika to z kilku powodów. Przedmioty sfotografowane na białym tle zwyczajnie wyglądają estetycznie. uwaga kupującego skupia się na najważniejszych cechach produktu. Wiele stron internetowych oraz e-sklepów posiada białe tło. Dzięki temu umieszczając tam packshoty zachowujemy estetykę. Największe serwisy aukcyjne również wymagają aby fotografie produktowe w ofertach były wykonane na białym tle.
Jeśli jednak potrzebujemy bardziej kreatywnej fotografii produktów nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać zdjęcia reklamowe. Są to wysokiej jakości fotografie przedstawiające produkt w atrakcyjnych aranżacjach. Mogą to być scenografie zupełnie abstrakcyjne a także przykłady użycia z życia codziennego. Są to bardzo dobrze konwertujące zdjęcia produktowe gdyż pozwalają kupującego wyobrazić sobie produkt w użyciu. Nawet jeśli ze względów technicznych jesteśmy skazani na packshoty z białym tłem, pamiętajmy że zdjęcia w aranżacji możemy dodać jako uzupełnienie naszej oferty. |
|