Sklep internetowy w Niemczech - czy to na pewno dobry pomysł ?
Mieszkasz w Niemczech, znasz język, dotarło do ciebie że szklany sufit nie pozwoli ci się rozwijać ? W wielu tego typu przypadkach naturalną konsekwencją jest założenie własnej działalności gospodarczej i Polacy mieszkający w Niemczech robią to często ponieważ nic nie daje takiej satysfakcji ,nie mówiąc o gratyfikacji jak własna działalność gospodarcza.
Rynek niemiecki jest bardzo lukratywny, niestety trzeba postępować zgodnie z wszystkimi regulacjami ponieważ prawo w Niemczech jest znacznie skuteczniej i szybciej egzekwowane niż w Polsce a konsekwencje jego bagatelizowania mogą być katastrofalne.
Jedną z chętniej podejmowanych działalności przez Polaków mieszkających w Niemczech jest uruchomienie własnego sklepu internetowego.
Z uwagi na to że my Polacy mamy szerokie możliwości nawiązywania różnorakich kontaktów z rodakami mieszkającymi w Polsce, mamy szeroki i szybki dostęp do hurtowni i producentów którzy z chęcią podejmują współpracę z niemieckimi podmiotami.
O tym jak założyć firmę w Niemczech możesz przeczytać tutaj - https://sklepinternetowy.de/jak-zalozyc-firme-w-niemczech/
Otwierając własny sklep internetowy w Niemczech możesz sprzedawać towar z polskich hurtowni na zasadzie dropshippingu lub w formie tradycyjnej. Dropshipping oferuje najmniejszy próg wejścia, niestety nie jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ nigdy nie uda ci się wynegocjować tak dobrych rabatów z hurtownią jak sklep internetowy który kupuje hurtowo. Oczywiście jest to jakieś rozwiązanie na początek aby zbadać rynek niemiecki, ale jeśli łudzisz się iż zrobisz na tym szybki i bardzo dochodowy biznes - jesteś co najmniej niepoprawnym optymistą. Na niemieckim rynku funkcjonuje mnóstwo sklepów internetowych sprzedających podobne artykuły, który sklep internetowy twoim zdaniem wybierze Niemiec mając produkt “X” w jednym sklepie dostępny za 100 EUR, w drugim za 120 EUR ?
Sklep internetowy w Niemczech w modelu dropshipping może się sprawdzić w tzw. sondowaniu rynku, co warto sprzedawać, oczywiście możesz podjąć współpracę od razu z wieloma hurtowniami tworząc np. sklep wielobranżowy aby nie marnować czasu na wybiórcze analizy, nie mniej jednak gdyby to był tak dobry biznes jak opisują firmy które sprzedają abonamenty na sklepy internetowe oferujące integrację z dziesiątkami hurtowni dropshipping to jak pokazują statystyki większość z nich by nie plajtowała w ciągu pierwszych 3 miesięcy działalności. Niestety ,statystyki są okrutne, ale dla większości osób które myślą o założeniu sklepu internetowego - cena jest jedynym kryterium, ale ja osobiście uważam że to dobrze ponieważ takie postrzeganie branży e-commerce tworzy przestrzeń dla ludzi tj. ty. Powinieneś się zainteresować sklepem internetowym działającym w formie tradycyjnej , naturalnie po ówczesnym zbadaniu rynku. Tylko wtedy będziesz w stanie podjąć realną konkurencję rynkową z podmiotami które są na tym rynku od dawna.
Co sprzedawać w sklepie internetowym w Niemczech ?
https://sklepinternetowy.de/co-warto-sprzedawac-w-niemczech/
Opcji jest wiele, jedni idą w produkty markowe, drogie, bardzo popularne, inni w produkty bardzo tanie, nierzadko “no name” importowane z Chin, jeszcze inni w produkty regionalne z Polski.
Dodatkowo niektórzy targetują swoją ofertę wyłącznie na rdzennych Niemców, inni wyłącznie na Polonię mieszkającą w Niemczech - w tym przypadku oba podejścia mogą być ciekawe i dochodowe, ponieważ Niemcy kupują raczej produkty z górnej półki a więc takie w których możesz liczyć na nieco większe marże, natomiast Polacy mieszkający w Niemczech raczej szukają produktów relatywnie tanich, także regionalnych - z Polski. Uważam że ta druga nisza jest ciekawsza, dlaczego ?
Więcej na temat uruchomienia polskiego sklepu internetowego w Niemczech przeczytasz tutaj - https://sklepinternetowy.de/polski-sklep-internetowy-niemcy/
Dlatego że nie braliśmy jeszcze pod uwagę kosztów reklamy internetowej w Niemczech.
Niestety, biorąc pod uwagę reklamę w google.de - na frazy niemieckojęzyczne musimy się liczyć z bardzo wysokimi kosztami sięgającymi niekiedy kwot od 5 do kilkunastu EURo za kliknięcie, tymczasem w przypadku reklamy w google.de na polskojęzyczne frazy (typowo pod Polonię) te kwoty będą kilkukrotnie niższe.
Większości osób które zastanawiają się nad uruchomieniem sklepu internetowego na rynku Niemieckim wydaje się że wystarczy taki sklep zbudować i interes będzie kręcił się sam, no bo w przypadku sklepu stacjonarnego wystarczy wynająć powierzchnię w dobrym ruchliwym miejscu i ludzie w sklepie pojawią się sami.
Niestety w przypadku sklepu internetowego w Niemczech to tak nie działa, samo postawienie sklepu internetowego w sieci nie daje nam absolutnie nic, aby ktokolwiek się nim zainteresował niezbędna jest jego reklama. Musisz wziąć to pod uwagę ponieważ różnica w kosztach promocji sklepu dedykowanego pod konsumenta niemieckojęzycznego a konsumenta polskojęzycznego będzie ogromna.
Więcej o tym jak uruchomić sklep internetowy w Niemczech targetowanego na niemieckojęzycznego klienta przeczytasz tutaj - https://sklepinternetowy.de/sklep-internetowy-w-niemczech/
Jedną ze strategii postępowania jest budowa sklepu internetowego w dwóch językach, po niemiecku i po polsku, jest to jakieś rozwiązanie ponieważ możesz zacząć od oferowania swoich produktów Polonii mieszkającej w Niemczech, z czasem gdy biznes się trochę rozkręci włączając w to reklamę niemieckojęzycznej wersji sklepu i poszerzenie klienteli o niszę niemieckojęzyczną.
Więcej informacji na temat budowy sklepu internetowego w Niemczech oraz jego prowadzenia a także reklamy przeczytasz na stronie - sklepinternetowy.de
|
|